Massage, zoneterapi, kranio sakral terapi i Aalborg

aalborg kranio sakral terapi kranio sakral terapeut

Ring NU på tel. 40 33 11 42
 og bestil tid!

Kranio-Sakral Terapi

Kranio-Sakral Terapi (KST) er en blid, men dybtgående behandlingsform der tager udgangspunkt i vores kranie, rygsøjle, korsben og haleben. Det er de knogler som omfatter centralnervesystemet og beskytter det.

I centralnervesystemet er der desuden, membraner, bindevæv og væske. Denne væske løber rundt og skal sørge for, at cellerne i hjernen får ny energi og kan holde hjernen vågen og klar til at udvikle sig og bruges til alle vores gøremål i hverdagen. Hvis kroppen er i ubalance ved fx stress, vil væskens puls, dvs. strømning ikke være regelmæssig.

Ved Kranio-Sakral Terapi korrigeres disse ubalancer, som kan være opstået ved fødslen, ulykker, fald eller slag. Problemer kan også skyldes langvarig overbelastning af fysisk og/eller psykisk art eller stamme fra en dårlig kropsholdning.

Kranio-Sakral Terapi er velegnet til blandt andet:

• Nakke/piskesmæld
  • Bækkenløsning
  • Hovedpine/migræne
  • Rygsmerter
  • Spændinger i kroppen efter fysisk og psykiske traumer
  • Søvnproblemer
  • Koncentrationsbesvær
  • Indlæringsvanskeligheder
  • Smertelindring ved kroniske smerter
  • Hormonel ubalance

Ved behandlingen løsnes spændinger i leddene, mellem knoglerne, derudover afspændes membraner, bindevæv og muskler. Dette medfører, at cirkulationen i ceribrospinalvæsken og blodet forbedres.

Prinsensgade 18 - 9000 Aalborg - info@aalborghelseklinik.dk - tel.: 40 33 11 42